Voor jong & oud

Longrevalidatie

Aangesloten bij het Chronisch ZorgNet
Dry needling

COPD is een verzamelnaam voor:

• Chronische bronchitis: de bronchiën zijn ontstoken. Daardoor wordt slijm aangemaakt en is ademhalen lastiger
  • Longemfyseem: longblaasjes gaan langzaam verloren. De longblaasjes zorgen ervoor dat zuurstof na het inademen in het bloed komt. De afvalstoffen worden dan weer uitgeademd. Hoe minder longblaasjes er zijn, hoe moeizamer dit wordt. Hierdoor ontstaat benauwdheid
  • COVID-19

COPD is een progressieve ziekte; deze is niet te genezen en wordt langzaam erger. In onze praktijk worden longpatiënten geadviseerd om meer te bewegen. Maar hoe? Daar zijn wij voor! ons doel is dat men beter met de klachten om kan gaan en meer kennis heeft van eigen ziektebeeld. We begeleiden patiënten om inspannings- en uithoudingsvermogen te verbeteren en tevens is er aandacht voor krachtopbouw. Ook ademhalingstechnieken zijn uiteraard belangrijk. Alle benodigde meetinstrumenten zoals saturatie- en bloeddrukmeter zijn in de praktijk aanwezig.

Kosten: De kosten vallen onder de basisverzekering indien GOLD 2 of hoger vastgesteld is door een arts. Het eerste jaar Fysiotherapie kunt u een vergoeding krijgen van 70 behandelingen, de jaren erna 50 behandelingen per jaar. Vraag uw fysiotherapeut in welke categorie u valt (A/B/C/D) en naar de exacte vergoeding daarvan.

Vragen? Neem gerust contact met ons op